Müşterilerin
az bilinen bir marka ya da firmayla karşılaştıklarında gördükleri ilk öge, işletmeye
ait logo olacaktır. Logolar da resim veya tablolardaki gibi pek çok kelimeyle
ifade edilebilecek anlamları bünyesinde barındırır. Amacına uygun şekilde
tasarlanmış logo, hitap edilen kesime yönelik net imaj ortaya koyar; markanın
kimliğinin eşsiz yapısını resmeder. Logo, firmayla kurulacak iletişimin
niteliğini belirleyeceğinden logo
tasarım da bu bağlamda değerlendirilmeli ve ona göre ortaya
konulmalıdır.
E-ticaret tasarım, kesinlikle basit ve sade bir
şekilde organize edilmelidir. Karmaşık tasarım seçmek, kullanıcılar açısından
negatif bir etki oluşturmakta ve e-ticaret sitesini beğenilerden bir hayli
uzakta tutmaktadır. Bu bağlamda, e-ticaret kapsamına giren tüm incelikler
tasarlanılarak dizayn edilmeli ve sitenin belli bir emek verilerek ortaya
konduğu siteye gelen ziyaretçilerin anlayacağı biçimde ifade edilmelidir.
Kurumsallıktan hiçbir şekilde ödün vermeyen tasarım unsurları, aynı zamanda
bütüncüllük de sağladığından ifade ve hitabet açısından herhangi bir sorun
yaşanmaz.
Tasarım
unsurlarının kurumsal ve bütüncül sunulmasındaki en büyük pay web site
tasarımına aittir. Web site
tasarım, layıkıyla yapıldığı takdirde hiçbir sorun olmadan istenilen
tanıtılmış olur ve herhangi bir çatlak sese mahal verilmez. Bu kurumsallık
gereği olmazsa olmazlardandır. Sade ve modern tarzda gerçekleştiren tasarımda,
hedef kitleyi yoran faktörlerden kesinlikle uzak durulmalıdır. Bu siteye karşı
oluşabilecek muhtemel olumsuz havanın dağıtılması açısından da önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder