Sosyal medya yönetimi
denilince sosyal medya alanındaki yapılan tüm iş ve eylemler akla gelir. Sosyal
medya yönetimi kapsamında firmanın ya da markanın etkileşim gücü daha da
arttırılmaya çalışılır. Bu durum, markanın veya firmanın daha tanınır hale
gelmesini sağlar ve hedef kitlenin genişlemesini beraberinde getirir. Böylece
sosyal medya üzerinden daha iyi kazançlar elde etme imkanı doğar.
Sosyal
medya fiyatları belirlenirken alınacak olan sosyal medya hizmetinin
boyutu önem kazanır. Genel itibarıyla sosyal medya yönetimi artık profesyonel
şirketler tarafından sürekli bir iş olarak görülmekte ve marka veya firmalarca
böylesi hizmetler topyekun satın alınmaktadır. Bazı firmalar ya da markalar,
sosyal medya yönetimi kapsamında personel istihdam etmekte ve sosyal medya
yönetiminden o kişiyi veya ekibi sorumlu tutmaktadır.
Sosyal
Medya Nasıl Yönetilir?
Sosyal medyada yapılacak olan tüm
paylaşımlar planlı bir şekilde ortaya konulmalı ve belirli aralıklarla mutlaka
paylaşım yapılmalıdır. Paylaşımlar vasıtasıyla firma veya markanın net bir
şekilde ortaya konması amaçlanmakta ve paylaşımların olumlu yansımaları sosyal
medya hesaplarına anında yansımaktadır.
Sosyal medyayla ilintili
değerlendirilebilecek hususlardan biri de kurumsal kimlik kavramıdır.
Sosyal medya hesaplarınca kurumsal kimliği doğru ve düzgün biçimde ortaya koyan
paylaşımlar yapılmalıdır. Paylaşımlar, hedef kitleye yönelik tasarlanmalı ve
hazırlanmalı; onların ilgilerini ve beğenilerini çekecek türde olmalıdır.
Böylece hedef kitle eksenli paylaşımlara imza atılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder